مقدمه قیمت موتور یخچال

به عنوان یکی از اجزای کلیدی هر یخچال، احتمالا نام کمپرسور یا موتور یخچال را شنیده اید. به کمپرسور «قلب» یخچال گفته می‌شود زیرا فریون (در این مورد خون) را در سراسر کویل‌های تعبیه شده در یخچال پمپ می‌کند. خرابی کمپرسور، یخچال شما را غیرقابل استفاده می‌کند – و وقتی که خراب شد، باید ببینید که تعویض آن تصمیم عاقلانه‌ای است یا باید به فکر تامین بودجه قیمت موتور یخچال جدید باشید؟ برای اینکه بدانید این قطعه پر اهمیت چگونه کار می‌کند و چه عواملی باعث خرابی آن می‌شود، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

موتور یخچال چگونه کار می‌کند؟

کمپرسور یخچال نقش حیاتی در چرخه تبرید دارد. این در ارتباط با کندانسور یخچال، شیر انبساط (معروف به لوله مویرگی) و اواپراتور کار می‌کند. این قطعات هر کدام نقش خود را در تبدیل مبرد مایع به گاز و سپس بازگشت مجدد به مایع انجام می‌دهند و در قیمت موتور یخچال بسیار تاثیرگذار هستند.

این فرآیند تبخیر (در دمای بسیار سرد انجام می‌شود) گرما را جذب می‌کند و دمای سرد را در یخچال و فریزر ایجاد می‌کند. کمپرسور زمانی فعال می‌شود که سنسورهای دما نشان دهند که دمای داخلی از یک نقطه خاص بالاتر رفته است. هنگامی که کمپرسور شروع به کار می‌کند، پمپ آن، گاز مبرد سرد را از اواپراتور (باقی مانده از آخرین چرخه) می‌کشد. سپس این وظیفه کمپرسور است که گاز را گرم کند. یک موتور این عملکرد را تامین می‌کند و با فشرده کردن گاز، دمای گاز را افزایش می‌دهد. این جایی است که کمپرسور نام خود را می‌گیرد.

سپس گاز فشرده شده به کندانسور فرستاده می‌شود، جایی که مبرد با کاهش دمای آن به مایع تبدیل می‌شود و شیر انبساط دما و فشار مبرد را کاهش می‌دهد و باعث تبخیر حدود نیمی از آن می‌شود. اواپراتور، مایع مبرد باقیمانده را می‌گیرد و دوباره به گاز تبدیل می‌کند. این همان چیزی است که کمپرسور برای شروع دوباره چرخه استفاده می‌کند.

اجزای سیستم تبرید

در اینجا چند اصطلاح وجود دارد که باید درباره آنها توضیح دهیم.

  1. کمپرسور: کمپرسور یا موتور یخچال پمپی است که جریان مبرد را امکان پذیر می‌کند. کمپرسور با افزایش فشار و دمای مبرد تبخیر شده عمل می‌کند. انواع مختلفی از کمپرسورها برای کاربردهای تبرید وجود دارد. کمپرسورهای رفت و برگشتی، دوار و سانتریفیوژ رایجترین کمپرسورها در بین واحدهای تبرید هستند.
  1. کندانسور: کندانسور مجموعه‌ای از لوله‌های کویل‌دار است. شما کمپرسور خود را در پشت یخچال خانگی‌تان پیدا خواهید کرد. کندانسور مبرد تبخیر شده را خنک می‌کند و دوباره آن را به مایع تبدیل می‌کند.
  2.  اواپراتور: اواپراتور جزء خنک کننده سیستم تبرید است. گرما را از محتویات داخل دستگاه خنک کننده جذب می‌کند. در یخچال خانگی، اواپراتور در قسمت انجماد شما قرار دارد.
  3. شیر انبساط: این دستگاه جریان مبرد مایع را کنترل می‌کند. شیر انبساط ترموستاتیک است و به دمایی که شما تنظیم کرده اید، پاسخ می‌دهد.

نحوه عملکرد کمپرسورهای مختلف

اگرچه هر جزء در یک سیستم خنک کننده سهم مهمی دارد، اما این کمپرسور است که گاز مبرد را فشرده می‌کند و انرژی مکانیکی لازم را فراهم می‌کند. در حقیقت تمام قسمت‌های دیگر به آن متکی هستند. جای تعجب نیست که کمپرسور مورد توجه ابتکار و خلاقیت بسیار زیادی قرار گرفته است. از روزهای اولیه تهویه مطبوع در سال ۱۹۱۵، کمپرسورها بسیار توسعه یافته اند.

با نزدیک به یک قرن کار پشت سر آنها، جای تعجب نیست که انواع مختلفی از کمپرسورهای خنک کننده مناسب برای کاربردهای مختلف وجود داشته باشد. با توجه به قیمت موتور یخچال، سه نوع متمایز کمپرسور یخچال در بازار تجاری مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • پیستونی
  • دورانی
  • مارپیچی

علاوه بر این، سه معماری سیستم کمپرسور برای انتخاب وجود دارد. تصمیم معماری سیستم، تاثیر قابل توجهی بر سرعت و کارآمد بودن یخچال دارد. همچنین بر انواع مشکلات مکانیکی که کمپرسور ممکن است در آن آسیب پذیر باشد، تأثیر می‌گذارد.

از همین رو با توجه به قیمت موتور یخچال‌ها، طراحی آنها نیز به سه شکل زیر خواهد بود:

  • باز کن
  • هرمتیکی
  • نیمه هرمتیکی

شما در هنگام مقایسه قیمت موتور یخچال از برندهای مختلف، به ناچار با این گزینه‌ها مواجه خواهید شد. انتخاب مناسب برای شما به محیط عملیاتی، بار و عوامل دیگر بستگی دارد. بیایید در اینجا نگاهی دقیقتر به کمپرسورهای مدرن و تفاوت آنها بیندازیم.

موتور یخچال پیستونی (رفت و برگشتی)

کمپرسور پیستونی مانند Carrier 06ET275360 ساده‌ترین و رایجترین کمپرسور با طولانی‌ترین سابقه مهندسی است. در واقع می‌توان گفت که بیشتر پیشرفت‌های دیگر، تلاشی برای بهبود کمپرسور پیستونی بوده است. اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را نادیده بگیرید!

کمپرسورهای پیستونی در انواع پیکربندی‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند. تهیه و نصب آنها نسبت به بسیاری از گزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر است. یک کمپرسور پیستونی به روانکاری مداوم نیاز دارد و به هرگونه نفوذ مایع در ورودی حساس است که می‌تواند منجر به تخریب سریع دریچه‌ها شود.

همانطور که از نام آن پیداست، این یک کمپرسور با جابجایی مثبت است که از پیستون‌هایی استفاده می‌کند که توسط میل لنگ به حرکت در می‌آیند تا گازهای فشار بالا را ارسال کنند. با توجه به هزینه‌های بالای قیمت موتور یخچال، بایستی روی پیستون‌ها، میل لنگ و کمپرسور، دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری منظمی اعمال شود تا از زوال مکانیکی قطعه که بر عملکرد آن در طول زمان تأثیر می‌گذارد جلوگیری شود.

موتور یخچال دورانی

یک کمپرسور دورانی مانند York DXS45 دارای یک یا دو پیچ است که با سرعت بالا می‌چرخند تا گاز مبرد را فشرده کنند. پیکربندی دو پیچ از روتورهای همسانی تشکیل شده است که در یک محفظه مشترک به هم متصل می‌شوند. مبرد از طریق پورت‌ها وارد کمپرسور می‌شود و از آن خارج می‌شود نه به واسطه شیرها.

از آنجایی که روتورهای جفت شونده دارای تلورانس نزدیکی هستند، خنک کاری و روانکاری هر دو برای طول عمر دستگاه ضروری هستند. روغن را می‌توان در نقاط خاصی به کمپرسور فشار داد تا از روانکاری آن اطمینان حاصل شود تا فاصله‌های روتور به روتور و روتور به محفظه را آب‌بندی کند. عدم موفقیت در روانکاری، می‌تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

کمپرسورهای دورانی برای خروجی عالی شناخته شده اند و محدوده قدرتی بین ۲۰ کیلووات تا ۱۲۰۰ کیلووات دارند. آنها نسبت به کمپرسورهای پیستونی حجیم‌تر هستند و به فضای بیشتری نیاز دارند. روغن کاری مناسب می‌تواند صدای عملیات دستگاه را کاهش دهد، اما کمپرسورهای دورانی معمولا بلند هستند و باید بر اساس ارتفاعشان جایگذاری شوند.

موتور یخچال مارپیچی

به طور کلی کمپرسورهای مارپیچ، پیچیده‌ترین نوع کمپرسورها هستند و اولین بار در دهه ۱۹۸۰ به بازار عرضه شدند. کمپرسورهای اسکرول از حرکت شعاعی در قطعات جفت استفاده می‌کنند تا تنش مکانیکی را کاهش دهند و نیروی تماس را بهینه کنند حتی اگر ذرات جامد کوچک به کمپرسور نفوذ کنند. نشتی دریچه گاز نیز به لطف نیروهای گریز از مرکز در امتداد کناره‌های مارپیچ‌ها در حین کار کاهش می‌یابد.

کاهش بسیار زیاد تعداد قطعات به این معنی است که کمپرسور مارپیچ نقاط خطای کمتری دارد و نگهداری آن آسان‌تر است. با تغییرات گشتاور کمتر، موتور قابل اطمینان‌تر است و خروجی آن به طور کلی بالاتر است. توان خروجی استاندارد آن ۴۰ تا ۵۰ کیلووات است، اما چندین واحد را می‌توان به صورت موازی با هم ترکیب کرد.

قیمت موتور یخچال: موتور یخچال باز کن

یک کمپرسور بازکن، مانند Carrier 5H80، واحدی است که در آن موتور و کمپرسور مجزا هستند. این ویژگی، امکان استفاده از موتورهای الکتریکی، دیزلی یا گازی را فراهم می‌کند. تمامی قسمت‌های کمپرسور برای انجام تعمیرات، به راحتی قابل دسترس هستند. در واقع یک سیستم کمپرسور باز طراحی شده تا توان خروجی بالاتری را ارائه دهد.

موتور یخچال هرمتیک

در یک سیستم هرمتیک، موتور و کمپرسور در یک پوشش هرمتیک جوش داده شده اند. سیستم آب‌بندی به اتصالات وابسته نیست و از اجزای کلیدی در برابر محیط بیرون محافظت می‌کند. با این حال، کمپرسورهای هرمتیک را نمی‌توان برای تعمیر باز کرد و خطر جایگزینی کامل آن، هزینه‌های پایینش را جبران می‌کند.

موتور یخچال نیمه هرمتیک

یک کمپرسور نیمه هرمتیک مزایای معماری باز و هرمتیک را با محصور کردن کمپرسور و موتور در یک پاکت هرمتیک متعادل می‌کند، اما پاکت می‌تواند باز شود تا بر تعمیرات تأثیر بگذارد. برای کنترل حرارتی بهتر می‌توان یک سیستم خنک کننده مایع را مستقیما در بدنه آن ادغام کرد.

تطبیق کمپرسور با نیازهای دقیق شما، کارایی را افزایش می‌دهد و عمر مفید یخچالتان را افزایش می‌دهد. کمپرسورهای تجاری بازسازی شده در انواع و اقسام پیکربندی‌ها موجود هستند و به شما امکان می‌دهند کمپرسورهای قدیمی را به سرعت و با هزینه بسیار کمتر و بدون به خطر انداختن عملکرد، تعویض کنید.

کمپرسور یخچال قبل از خاموش شدن چه مدت باید کار کند؟

یخچال شما نه تنها گرانترین وسیله در خانه شما است، بلکه دستگاهی است که بیشتر از بقیه به آن متکی هستید. هنگامی که یخچال شما شروع به کار می‌کند و همزمان صدا یا یخ زدگی ایجاد می‌کند یا متوجه می‌شوید که دمای آن نوسان دارد، بلافاصله نگران می‌شوید. زیرا آخرین چیزی که هر کسی می‌خواهد این است که مواد غذایی‌اش داخل یخچال فاسد شوند.

وقتی متوجه می‌شوید که یخچال شما دائما کار می‌کند، بلافاصله فکر می‌کنید که مشکلی به وجود آمده است. بنابراین در اینجا سعی می‌کنیم به برخی از کارهایی که ممکن است متوجه انجام آن‌ها شوید و اینکه ببینید آیا این کار عادی است یا خیر، می‌پردازیم.

معمولا موتور یخچال بین ۴ تا ۸ ساعت قبل از خاموش شدن کار می‌کند. در واقع، انتظار می‌رود با توجه به هزینه‌ای که برای قیمت موتور یخچال‌های جدید و سایر متعلقات پیشرفته آنها صرف می‌شود، آنها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از عمر خود را دائما کار کنند. این در واقع به آنها رتبه بازده ستاره انرژی آنها را می‌دهد زیرا چرخه‌های مکرر تمایل دارند دمای داخلی را ثابت نگه دارند.

کدام عوامل در زمان عملکرد کمپرسور، نقش پررنگتری ایفا می‌کنند؟

اگرچه ممکن است به نظر نگران کننده باشد که یخچال شما دائما کار می‌کند، چند فاکتور وجود دارد که باید قبل از تماس با متخصص لوازم خانگی محلی خود برای کمک حرفه‌ای، آنها را در نظر بگیرید. برخی از این موارد، چیزهایی هستند که احتمالا به آنها فکر نمی‌کنید، اما نقش مهمی در عملکرد یخچال شما دارند.

دمای محیط اتاق – دمای آشپزخانه شما با مدت زمانی که کمپرسور شما کار می‌کند ارتباط دارد. اگر خانه شما گرم است زیرا پنجره‌ها را در اواسط تابستان باز می‌کنید، می‌توان تصور کرد که کندانسور شما برای جبران دمای بالاتر محیط، اغلب بیشتر کار می‌کند. برعکس، پایین نگه داشتن دمای خانه در اواسط زمستان باید به این معنی باشد که یخچال شما به آن سختی کار نمی‌کند.

مقدار غذا در یخچال – مقدار غذایی که شما در یخچال نگهداری می‌کنید نیز تأثیر عمده‌ای بر میزان زمان کارکرد روزانه کمپرسور یخچال شما دارد. نه تنها خود واحد یخچال باید خنک شود، بلکه همه اقلام موجود در یخچال شما نیز باید خنک شوند. هرچه مواد غذایی بیشتری در یخچال نگهداری کنید، موتور یخچال شما برای حفظ آن دما سختتر کار می‌کند. هنگام قرار دادن غذا در یخچال نیز باید دمای غذا را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر غذایی که در یخچال قرار می‌دهید از روی اجاق گاز بیاید، انرژی مورد نیاز برای خنک شدن آن بیشتر از زمانی است که غذای شما در تمام طول روز در دمای اتاق بوده است.

مدت زمانی که درب باز می‌ماند – هر بار که درب یخچال شما باز می‌شود، اجازه می‌دهید تا هوای گرمتر (گاهی مرطوب‌تر) وارد آن شود. این باعث می‌شود که کمپرسور شما بیشتر و برای مدت طولانی‌تری روشن شود زیرا باید تغییر ناگهانی دما را جبران کند. معمولا در ساعات روشنایی روز که خانواده بیدار هستند، یخچال شما بیشترین «ترافیک» را خواهد دید. به خاطر حفظ طول عمر کمپرسور خود، درب خود را کمتر باز کنید و تا جایی که می‌توانید سریع آن را ببندید تا از جستجو برای قیمت موتور یخچال و تعویض آن در امان بمانید.

علائم خرابی موتور یخچال چیست؟

از آنجایی که کمپرسورهای یخچال جدید ۸۰ تا ۹۰ درصد عمر خود را کار می‌کنند، تشخیص اینکه چه زمانی کمپرسور بیش از حد کار می‌کند، تنها با گوش دادن به صداهای یخچال دشوار است. همانطور که گفته شد، علائمی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید که نشان می‌دهد کمپرسور شما به سختی کار می‌کند اما کار را انجام نمی‌دهد. اگر متوجه این علائم شدید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به دنبال تعمیرکار یخچال بگردید یا یخچال خود را به طور کامل تمیز کنید.

فاسد شدن مواد غذایی – اگر متوجه شدید که غذای شما قبل از اینکه بوی بدی بگیرد یا لایه لزج در بالای آن ایجاد شود، دوام نمی‌آورد، ممکن است کمپرسور شما همان کارایی که در ابتدا داشته است را دیگر نداشته باشد.

درجه حرارت به طور مداوم بالاتر – یخچال شما باید ظرفیت حفظ دمای بین ۳۵ تا ۳۸ درجه فارنهایت را داشته باشد. باید به اندازه کافی سرد باشد تا گوشتی که از فریزر خارج شده و مستقیما در یخچال قرار می‌گیرد به سختی آب شود. اگر متوجه شدید که دمای شما روی کمترین میزان تنظیم شده است و در عین حال همچنان بالای ۳۸ درجه است، ممکن است کمپرسور یخچالتان معیوب باشد.

رطوبت یا یخ زدگی – این نشانه ورود هوای گرم به یخچال شما است. اگرچه دلایل مختلفی می‌تواند برای این وجود داشته باشد، اما می‌تواند به این معنی باشد که کمپرسور نمی‌تواند با گردش هوای خنکتر از دمای محیط، سازگاری داشته باشد.

۵ دلیل محتمل بر اینکه  موتور یخچال شما دائما کار می‌کند

خرابی واشر درب یخچال

واشرهای فرسوده بزرگترین دلیلی هستند که کمپرسور شما بدون توقف کار می‌کند. هنگامی که واشرهای شما فرسوده یا تاب‌دار می‌شوند، شکاف‌ها اجازه می‌دهند هوای گرمتر و مرطوبتر از آنها عبور کند. به این ترتیب کمپرسور باید بیشتر کار کند تا هوای گرم را خنک کند و دمای مناسب را حفظ کند. توصیه می‌کنیم این اولین موردی باشد که هنگام عیب‌یابی یخچالی که دائما کار می‌کند، آن را در نظر بگیرید.

کثیفی کویل‌های کندانسور

این کویل‌ها معمولا در پایین یخچال قرار دارند. هدف آنها متراکم کردن مبرد گاز به مایع داغ است. همانطور که گاز به مایع تبدیل می‌شود و از طریق سیم پیچ‌ها حرکت می‌کند، گرمای اضافی از طریق سیم پیچ‌ها پخش می‌شود. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که کویل‌ها با مو، خاک و سایر زباله‌هایی که به مرور زمان جمع می‌شوند پوشیده می‌شوند. از آنجایی که سیم‌پیچ‌های کندانسور نمی‌توانند گرما را به طور موثر و به درستی از بین ببرند، کمپرسور در تلاش برای خنک کردن عناصر منفرد به طور مداوم کار می‌کند.

یخ زدایی معیوب ترموستات

این دستگاه دمای کویل‌های اواپراتور را کنترل می‌کند. هنگامی که ترموستات از کار می‌افتد، هیتر یخ زدایی هرگز فعال نمی‌شود. اگر مشکوک هستید که ترموستات یخ زدایی باعث می‌شود یخچال شما دائما کار کند، می‌توانید از یک مولتی متر برای بررسی تداوم آن استفاده کنید.

معیوب بودن موتور فن اواپراتور

هدف این فن دوگانه است. نه تنها هوا را روی کویل‌ها فشار می‌دهد تا آنها را خنک کند، بلکه هوای خنک را بین هر دو قسمت فریزر و یخچال به گردش در می‌آورد. اگر موتور یخچالتان به سادگی کار نمی‌کند یا تیغه فن همانطور که باید در حال چرخش نیست، باید موتور فن را به طور کامل تعویض کنید.

خرابی موتور فن کندانسور

این موتور فن شبیه به موتوری است که مستقیما در بالا قرار دارد و به جای آن هوا را از کنار سیم پیچ‌های کندانسور عبور می‌دهد. اگر برای همین مشکلات عیب‌یابی می‌کنید، احتمالا این موتور جریان مناسبی دریافت نمی‌کند یا تیغه فن آن گیر کرده است.

اگرچه یخچال شما یک دستگاه ساده است، اما تعیین دقیق محل مشکل می‌تواند کاری چالش برانگیز باشد. وقتی صحبت از دلایلی می‌شود که چرا یخچال شما ممکن است دائما کار کند، بهتر است قبل از هر چیز دیگری این ۵ مورد را بررسی کنید. اگر احساس می‌کنید که اجزای جداگانه به درستی کار می‌کنند، ممکن است بخواهید با تعمیرکار محلی خود تماس بگیرید تا بتواند مشکل را بیشتر تشخیص دهد. مانند بسیاری از لوازم خانگی شما، تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده مناسب، بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات غیرمنتظره در لوازم خانگی اصلی شما است.

قیمت موتور یخچال چقدر است؟

هزینه تعویض کمپرسور یخچال به یکسری عوامل وابسته است که در ادامه آورده شده است:

سن یخچال

یک یخچال که به درستی نگهداری شود می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ سال برای شما دوام بیاورد. اگر کمپرسور شما بعد از ۱۰ سال خراب شود، خرید یک یخچال جدید عاقلانه‌تر از تلاش برای جایگزینی کمپرسور فعلی خواهد بود. بهتر است به تعمیر یک دستگاه جوانتر (مخصوصا آنهایی که هنوز گارانتی دارند) نسبت به واحد قدیمی‌تر متمایل شوید. به هر حال، اگر یک دستگاه واقعا قدیمی را تعمیر کنید، ممکن است در نهایت به زودی خراب شود.

سابقه تعمیرات یخچال

آیا اخیرا کمپرسور یا هر قسمت دیگری از یخچال شما خراب شده است؟ اگر در طول عمر خود یک بار تعمیر اساسی شده باشد یا در چند سال اخیر به طور مداوم در حال تعمیر باشد، صرفا تعویض کل یخچال برایتان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

گارانتی یخچال

کمپرسورها معمولا با گارانتی ۵ ساله ارائه می‌شوند (کمپرسورهای اینورتر بیشتر از ۱۰ سال گارانتی دارند). اگر کمپرسور در آن بازه زمانی خراب شود، یا با تعمیر/تعویض رایگان کمپرسور مواجه خواهید شد یا ممکن است کل یخچال به صورت رایگان تعویض شود. اگر کمپرسور پس از اتمام گارانتی خراب شد، متاسفانه باید قیمت موتور یخچال را با هزینه خودتان بپردازید.

نوع کمپرسور یخچال

شما می‌توانید انتخاب کنید که یک کمپرسور جدید بخرید یا آن را بازسازی کنید. یک کمپرسور جدید هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت، بنابراین بهتر است یک کمپرسور دست دوم تهیه کنید. اگر بودجه محدودی دارید، ممکن است به خرید یک کمپرسور تعمیر شده فکر کنید. اگر آنها به درستی نگهداری شوند، عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

اندازه کمپرسور

کمپرسورها در سایزهای مختلفی برای یخچال وجود دارد. یک یخچال کوچک هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

 هزینه‌های نیروی کار

این می‌تواند دلیلی متاثر بر هزینه کل تعویض کمپرسور یخچال شما باشد. بهترین کار این است که برای تعویض کمپرسور یخچال خود یک تکنسین مجرب استخدام کنید.

آیا قیمت موتور یخچال شما ارزش تعمیر را دارد یا باید دستگاهی دیگر را جایگزین کنید؟

تعمیر یا تعویض کمپرسور یخچال امری پر هزینه است. نه تنها کمپرسور به اندازه نصف قیمتی که یخچال خریده اید، هزینه دارد، بلکه به دلیل ماهیت پیچیده کار، هزینه کار نیز قابل توجه است. بهتر است بدانید که کمپرسورها به راحتی عملکردشان را ترک نمی‌کنند – اما وقتی این کار را انجام دهند، به این معنی است که سردردهای زیادی به سراغ شما خواهد آمد.

بله، مطمئنا شما می‌توانید یک کمپرسور آسیب دیده را تعمیر کنید، اما ممکن است ارزش آن را نداشته باشد. تعویض کمپرسور یخچال مستلزم برداشتن فریون با دقت است تا فرار نکند و سپس از یک مشعل دمنده برای حذف کمپرسور معیوب استفاده کنید. پس از آن، تکنسین کمپرسور جایگزین را لحیم می‌کند و سپس فریون را شارژ می‌کند. ناگفته نماند که این کار برایتان گران تمام خواهد شد.

اکثر تکنسین‌ها موافق هستند که تعویض کل یخچال ممکن است عاقلانه‌تر از تعمیر یا حتی تعویض کمپرسور باشد. از این گذشته، هر تعمیر بعدی یخچال شما را بیشتر در معرض خرابی قرار می‌دهد.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر تعویض کمپرسور تقریبا نصف قیمت موتور یخچالی را که دارید برای شما هزینه دارد، تعویض کل یخچال بسیار عاقلانه‌تر از تعمیر آن خواهد بود. همچنین، اگر تصمیم دارید یخچال خود را تعمیر کنید، به یاد داشته باشید که کمپرسور کاملا تعویض شده، در عین گران بودن، قابل اعتمادتر از یک کمپرسور بازسازی شده خواهد بود. لطفا سعی نکنید این وسیله را خودتان تعمیر کنید. اگر آن را خراب کنید، امنیت خانواده خود را به خطر خواهید انداخت.

نتیجه‌گیری قیمت موتور یخچال و عملکرد آن

کمپرسور یخچال، مرکزی برای تبرید است و شما باید بدانید و درک کنید که کارکرد آن چگونه است. زیرا کمپرسور آسیب دیده می‌تواند باعث از کار افتادن یخچال شما شود. نحوه عملکرد کمپرسورهای مختلف، آنها را برای برخی کاربردها مناسب می‌کند. این طراحی همچنین می‌تواند یک کمپرسور را برای سایر مصارف، نامناسب کند. به هر حال چه شما تصمیم گرفته باشید که کمپرسور را تعویض کنید یا یخچال جدیدی بگیرید، ویژگی‌هایی مانند قابلیت خنک کنندگی، قیمت، کارایی و قابلیت اطمینان از عوامل کلیدی هستند که باید در هنگام بررسی قیمت موتور یخچال در نظر گرفته شوند.